مبلغان دین باید لااقل هزار و پانصد شبکه ی ماهواره ای در اختیار داشته باشند

تاریخ خبر:
1391/04/26 04:14
اخبار اعضای پایگاه http://www.shia-news.com
طلاب و مبلغان بدانند که حدود سه هزار شبکه ی ماهواره ای در دنیا وجود دارد که معمولاً برای تباهی بشر و سلطه جویی طاغوتیان تبلیغ می کنند، برای نشان دادن حق و سعادت بشر لااقل مبلغان دین باید یکهزار و پانصد شبکه ی ماهواره ای در اختیار داشته باشند تا از این رهگذر، روح تقوا و حقیقت جویی را در جامعه نهادینه کنند و با تمام تلاش در این راه بکوشند.
به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله حاج سید صادق حسینی شیرازی  میزبان جمع کثیری از طلاب و مبلغان حوزه های علمیه بود که همه ساله در این بیت ایشان گرد آمده، با معظم له دیدار و از رهنمودهای  ایشان بهره مند شده و توشه ای برای ضیافت شهر الله با خود همراه داشته باشند. 
در این گردهمایی بزرگ، مرجع عالیقدر طی سخنانی به بیان وظایف مبلغان و مؤمنان پرداختند. 
معظم له بیانات ارزشمند خود را با این آیه ی کریمه آغاز کردند که خدای منان می فرمایند: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَی الَّذِینَ مِن قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ؛(بقره/ 183) ای افرادی که ایمان آورده اید، روزه بر شما نوشته (واجب) شد، چنان که بر پیشینیان شما نوشته شد، تا با تقوی و پرهیزکار شوید». 
ایشان با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان نیز پایان یافتنی است فرمودند: انسان باید ببیند که این ماه را چگونه سپری می کند و باید بنا به فرموده ی قرآن کریم بر اثر روزه داری پروای الهی و پرهیزکاری در پیش بگیرد. 
مرجع عالیقدر افزودند: تقوا ابعاد گوناگونی دارد که مهم ترین آن، تزکیه ی نفس و تبلیغ است و البته تزکیه ی نفس واجب عینی است که همگان بدان مکلفند، لذا انسان باید خود را به گونه ای بسازد که بتواند خود را در برابر ناملایمات زندگی و مشکلات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره کنترل کند و این ماه بهترین فرصت برای رسیدن به چنین خاصّیتی است. 
معظم له یادآوری کردند: مبادا انسان به گونه ای باشد که در برابر شهوات بلغزد که در آن صورت ـ خدای ناکرده ـ ملعون و از رحمت خدا دور خواهد بود. 
مسلماً افراد در این زمینه مراتب و شرایطی متفاوت دارند و هر انسانی به فراخور حال و بنابر اراده ی خود به درجه ای از تقوا دست می یابد. 
مرجع عالیقدر هشدارگونه فرمودند: در قرآن کریم و روایات شریفه داستان هایی از خوش فرجامی و بدفرجامی افراد ذکر شده است. به عنوان مثال بلعم باعورا که عمری را با تقوای بسیار عالی سپری کرد در یک لحظه همه را بر باد داد و فرجامش کفر به خدا و رفتن به دوزخ شد. بنابراین باید دقت کرد که مبادا با رفتار ناشایستی آن مقدار از تقوای به دست آمده از بین برود. 
آیت الله شیرازی در ادامه فرمودند: روی دیگر سکه ی تقوا حرمت نگاهداشتن از مؤمنان و دوستان اهل بیت علیهم السلام است. مرحوم شیخ بهایی برای زیارت به نجف اشرف مشرف شدند و در آنجا با محقق اردبیلی دیدار کردند و با ایشان گفتگوی علمی داشتند. در ظاهر و بنابه گواهی علمای حاضر شیخ بهائی غالب شدند. 
چندین روز از این ماجرا گذشت و روزی آن دو بزرگوار برای خواندن فاتحه به وادی السلام رفتند. محقق اردبیلی پاسخ های سؤال های آن روز شیخ بهایی را دادند. شیخ بهائی از ایشان پرسیدند: این پاسخ ها را می دانستید و بیان نفرمودید یا این که بعدها به دست آوردید؟ 
محقق اردبیلی در جواب فرمودند: آری، می دانستم. 
شیخ پرسیدند: دلیل سکوت و ندادن پاسخ چه بود؟ در پاسخ شنیدند: جنابعالی از نام آوران و بلند آوازگان علمای شیعه هستید و من یک طلبه ی عادی، لذا حرمت نگاه داشتم. 
این یک امتحان است که آمادگی برای خروج با روسفیدی از آن نیاز به کار و تلاش پیگیر دارد و هرگز آنی و لحظه ای حاصل نمی شود. 
مرجع عالیقدر پس از بیان داستان هایی از روزگاران نه چندان دور یادآوری کردند: شهوات بسان گرگی می مانند که پنجه هایش آماده ی حمله کردن است و البته پول، قدرت، موقعیت اجتماعی و جز آن پنجه های خونریز آن را تشکیل می دهد. به راستی اگر تقوای الهی در کار نباشد و به فرموده ی خدای متعال که می فرماید: «وَجَاءتْ کُلُّ نَفْسٍ مَّعَهَا سَائِقٌ وَشَهِیدٌ؛(ق/ 21) هر انسانی در حالی وارد محشر می گردد که او را حرکت دهنده ای و گواهی همراه است» انسان ها چه فرجام و پاسخی خواهند داشت. 
معظم له درباره ی واماندگان از رحمت الهی و این که روز قیامت چه برخوردی با ایشان خواهد شد با استناد به آیه ی کریمه ی «إِنَّهَا تَرْمِی بِشَرَرٍ کَالْقَصْرِ؛(مرسلات/32) آتش دوزخ شراره هایی از خوب پرتاب می کند به بزرگی یک کاخ» فرمودند: افراد بی تقوا را به جهت ظلم و گمراه کردن افراد به چنین دوزخی در می افکند. بنابراین انسان که فرجام خود را نمی داند چگونه و کی و کجا خواهد مُرد بهتر است پروای الهی در پیش گیرد. 
آن گاه خطاب به مبلغان فرمودند: در روایت آمده است: «صلاح العالم صلاح العالَم، وفساد العالِم فساد العالَم؛ درستکاری عالم مایه ی درستکاری جهان و فساد عالم مایه ی فساد عالم است». 
سپس افزودند: قابلیت مستمع را نیز نباید از نظر دور داشت، چراکه بسیاری از اصحاب رسول خدا صلی الله علیه وآله از دو لب مبارک آن حضرت سخنانی بسیار شنیدند، اما به اندازه ی یک کلمه هم استفاده نکردند و این، نتیجه ی بی تقوایی آنان بود. 
آیت الله  شیرازی در بخش دیگری از بیانات خود فرمودند: تبلیغ بر همگان واجب است، چنان که رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: «کلکم راع وکلکم مسئول عن رعیته؛ همگی تان [در برابر یکدیگر] سرپرستانید و همگی تان نسبت به زیردستان خود مسئولید». 
بنابراین اهل علم مسئول اصلاح و هدایت جامعه هستند و بدانند که اگر یک درصد سخنان آنان تأثیر داشته باشد نباید از آن صرف نظر کرد و از مقدمات آن، یعنی هیئت، مجالس، رسانه های نوشتاری و دیداری و شنیداری نوین، از جمله ماهواره و اینترنت در این زمینه استفاده کرد. 
مرجع عالیقدر در ادامه به بیان داستانی از امیرمؤمنان علیه السلام که عامه و غیر مسلمانان نیز آن را نقل کرده اند و توطئه دشمن را برای پنهان داشتن فضایل آن حضرت روشن می کند پرداخته و فرمودند: روزی امیرمؤمنان علیه السلام در مسجد کوفه مشغول خطابه بودند که اژدهایی از یکی از درب های مسجد وارد گردید. مردم هراسان شدند و امام علیه السلام به آنان فرمودند: این جانور با من کار دارد از آن نهراسید. 
اژدها آمد و آمد و از پله های منبر بالا رفته و در کنار حضرت قرار گرفت و با ایشان نجوایی کرد و بازگشت. این درب از آن هنگام معروف به باب الثعبان شد، معاویه برای زدودن هر چند یک فضیلت از امیرالمؤمنین علیه السلام بیکار ننشست و با همفکری عمروعاص فیلی را از هند آورد و آن را کنار همان درب مسجد بست و در نتیجه این درب به باب الفیل معروف شد. 
در این سالهای اخیر عده ای از مردم عراق که نزد من می آمدند، از عده ای از آنها پرسیدم اهل کجایید؟ گفتند ما از عراق و از شهر مقدس کوفه هستیم. این جریان را برای آنها تعریف کردم و گفتم این باب، باب الثعبان است و این نام به سبب فضیلت امیرمؤمنان علی علیه السلام است و نام باب الفیل را معاویه بر آن نهاد تا فضیلت آن حضرت را محو کند. 
به مسئولین مسجد کوفه که نزد من آمدند نیز گفتم که کاشی کاری های باب الفیل را بردارند و نام باب الثعبان را بر آن بگذارند و به آنها متذکر شدم که حاضرم تمامی هزینه این جابجایی نام ها را به عهده بگیرم. پس از یک سال یکی از مسئولین نزد من آمد و گفت: من آنچه گفتید را انجام دادم و هزینه اش را به او دادم. 
چندی پیش شخصی از عراق نزد من آمد و کتابی راجع به شهر کوفه به من داد. وقتی در نقشه مسجد کوفه دقت کردم دیدم باب الثعبان را در آن درج نموده و به لطف خدا یکی از فضیلت های امیرالمومنین علی علیه السلام در آن ثبت و ماندگار شد. 
ایشان افزودند: انسان گاهی به این مرحله از فرومایگی و انحراف می رسد که همین اندازه از فضایل پاکان و حقیقت را تحمل نمی کند. شما روحانیون و مبلغان باید جامعه را روشن کنید و انحرافات را زدوده، مسیر مستقیم و روشن را به همگان بنمایانید. 
طلاب و مبلغان بدانند که حدود سه هزار شبکه ی ماهواره ای در دنیا وجود دارد که معمولاً برای تباهی بشر و سلطه جویی طاغوتیان تبلیغ می کنند، برای نشان دادن حق و سعادت بشر لااقل مبلغان دین باید یکهزار و پانصد شبکه ی ماهواره ای در اختیار داشته باشند تا از این رهگذر، روح تقوا و حقیقت جویی را در جامعه نهادینه کنند و با تمام تلاش در این راه بکوشند. 
آیت الله شیرازی مدظله العالی تأکید کردند: تأثیر گفتارها لزوماً صد در صد نیست، چنان که سخن پیامبر صلی الله علیه وآله این گونه بود و از میان بیش از دویست هزار صحابی تنها چند نفر مانند سلمان، عمار، مقداد و ابوذر شدند. مهم این است که بر پایه ی تقوای الهی و خالصانه برای او سخن بگوییم و هرگز خسته نشویم. هیچ فرصتی را از دست ندهید و ندهیم و از همین فرصت های کوتاه دستاوردهای سازنده به دست می آید. خدای متعال همگی را از غنائم ماه مبارک رمضان برخوردار و از رحمتش بهره مند سازد و توفیق مان دهد که تهذیب و تزکیه ی نفس را به عنوان یک واجب عینی انجام داده و دیگران را با تبلیغ هدایت نموده و به سعادت برسانیم ان شاء الله تعالی.
 
وصلی الله علی محمد وآله الطاهرین