نباید از ظرفیت مردم در تبلیغات اسلامی غافل شد

تاریخ خبر:
1391/04/27 10:50
اخبار اعضای پایگاه http://www.farsnews.com
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری بر لزوم بومی‌سازی امر تبلیغ و استفاده از ظرفیت عظیم مردم در توسعه تبلیغات اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار رئیس و مسئولان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره موفقیت هر نهاد را در موثر بودن خروجی فعالیت آن دستگاه می‌دانند، اظهار کرد: این نوع نگاه کاملا حکیمانه و متفکرانه است که درصد موفقیت هر نهاد بر اساس خروجی آن در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه قم در امر تبلیغ گفت: فضلا و طلاب زیادی در حوزه‌های علمیه حضور دارند که می‌توانند در محله‌های مختلف نقش آفرینی کنند، در صورتی که سایر استان‌ها از این منبع عظیم و پرکیفیت و اثرگذار برخوردار نیستند.

حجت‌الاسلام مروی توجه به تبلیغات دینی سنتی را در کنار اهتمام به ابزارها و روش‌های نوین تبلیغ دین مورد تاکید قرار داد و گفت: تبلیغات چهره به چهره و رودررو که تبلور واضح آن منبر است، تاثیر زیادی دارد و نباید از آن غافل شد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری بر لزوم بومی سازی امر تبلیغ تاکید کرد و گفت: اشکال ما در این است که بعد از انقلاب اسلامی، تبلیغات دینی را از مردم جدا و به بودجه دولتی متصل کردیم و نحوه اداره مسجد، روحانیون و ساخت خانه عالم از بودجه دولتی انجام می‌شود. یعنی خودمان را از منبع پرفیض و بی‌حد و حصر مردم محروم و به صندوق کوچکی متصل کردیم که این شیوه درست نیست.

به گفته حجت‌الاسلام مروی سازمان‌ها و نهادهایی چون سازمان تبلیغات اسلامی باید مدیریت و رهبری امور را بر عهده بگیرند و از تصدی‌گری فاصله بگیرند و کارها را به خود مردم بسپارند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های آینده این سازمان ارائه کرد.

وی آموزش بیش از 20 هزار نفر از معلمان آموزش و پرورش در زمینه‌های مختلف، همکاری با دانشگاه‌های استان در برگزاری گفتمان‌های دینی و طرح ضیافت اندیشه، ساماندهی هیئت‌های مذهبی و برگزاری اردوهای آموزشی با حضور مسئولان هیئت‌ها در راستای خرافه زدایی، توسعه و ترویج برنامه‌های قرآنی، اعزام مبلغ به مساجد حاشیه شهر، توسعه طرح استقرار روحانی در روستاهای پرجمعیت و... را از جمله فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی برشمرد.