آخرالزمان اسلام حاکمیت گروهی بر بقیه مردم نیست

تاریخ خبر:
1391/04/12 03:48
اخبار اعضای پایگاه www.bfnews.ir
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر تطابق بین انسان و انسانیت در آخرالزمان، اظهار کرد: آخرالزمان در نگاه اسلام و اهل بیت(علیهم السلام)، حاکمیت طبقه و گروهی بر بقیه مردم نیست.

به گزارش خبرنگار آینده روشن از رشت، حسن رحیم‌پور ازغدی در همایش «انسانیت در آخرالزمان» که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، گفت: مهدویت مسأله ای دینی است و تمامی ادیان و مکتب‌های شرق و غرب به آن پرداخته‌اند و می‌توان گفت که مهدویت در افکار ایدئولوژیک انسان‌ها ورود پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: طبق روایات ذکر شده است که امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) بعد از ظهور، با سربازان خود میثاق می‌بندد که سربازان کمربند زرین و لباس اشرافی نپوشند، نان گندم سیر نخورند، لباس رزم از تن به در نکنند تا

مهدویت مسأله ای دینی است و تمامی ادیان و مکتب‌های شرق و غرب به آن پرداخته‌اند.

فروپاشی همه مستکبران به کسی ناسزا نگویند، کسی را به ناحق نزنند و نکشند، به خانه ای به ناحق هجوم نبرند و جایی را خراب نکنند و حتی اگر برده ای از سپاه دشمن کشته شد خون بهای او را بپردازند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه بشر دوره کنونی، به تعبیری آواره است، تاکید کرد: این آوارگی که فقیر، غنی، شرقی و غربی را شامل می‌شود به این دلیل است که بشر پناه و مقصدی ندارد.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه انقلاب امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) انقلابی کاملاً انسانی است و امنیت، رفاه و برادری را برای همه بشریت به ارمغان می‌آورد، خاطرنشان کرد: مفهوم آخرالزمان در دهه اخیر به طور غیر قابل پیش‌بینی در تمام عرصه‌ها وارد شده است.

وی اتفاق‌های

انقلاب امام مهدی (عج) انقلابی کاملاً انسانی است و امنیت، رفاه و برادری را برای همه بشریت به ارمغان می‌آورد.

فشرده در عرصه‌های مختلف در جهان امروز را غیرطبیعی خواند و بیان کرد: بسیاری این علایم را از نشانه های آخرالزمان می‌دانند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه مهدویت مورد اجماع همه مسلمانان است، اظهار کرد: صدها روایت در منابع اهل سنت پیرامون مهدویت و امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) داریم و این مسئله تنها ویژه شیعه نیست.

مهدویت مفهوم قطعی اسلام است
رحیم‌پور ازغدی مهدویت را مفهوم قطعی اسلام ذکر کرد و گفت: تمام فرهنگ و عرفان‌های شرق و غرب عالم به مهدویت پرداخته‌اند و حتی ایدئولوژی‌های سکولار ایده آخرالزمان را مطرح می‌کنند.

وی هدف ایدئولوژی‌های مادی انسانی را دغدغه حزب و باند دانست و بیان کرد: آخرالزمان اسلام و اهل بیت(علیهم السلام) حاکمیت طبقه و گروهی بر بقیه مردم نیست.

این

صدها روایت در منابع اهل سنت پیرامون مهدویت و امام زمان (عج) داریم و این مسئله تنها ویژه شیعه نیست.

استاد برجسته دانشگاه با اشاره به اینکه هسته اولیه جهانی یاران امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را 313 نفر تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: تمام حکومت‌های ظالمانه جهان با ظهور امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرو می‌ریزند.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) منجی بشریت است و امنیت، اخلاق و رفاه را برای تمام بشر به ارمغان می‌آورد، تاکید کرد: انسان و انسانیت در آخرالزمان برهم تطابق پیدا می‌کند.

این استاد برجسته دانشگاه در ادامه، اظهار کرد: تفسیر قرآنی آخرالزمان مبنا است و بشر باید با آن به سامان برسد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، آمریکا را پایان تاریخ لیبرالی و سرمایه‌داری عنوان کرد و یادآور شد: زمانی پیش‌بینی می‌کردند دین تا آخر

تمام انقلاب‌های دنیا تحت تأثیر انقلاب اسلامی ایران در حال وقوع است.

قرن بیستم از جوامع بشری برچیده شود اما در آغاز قرن 21 بنیادگرایی دینی از نوع اسلامی، مسیحی، یهودی و حتی بودایی و هندو به اشکال مختلف در سراسر جهان آغاز شده است.

رحیم‌پور ازغدی، دین را مؤلفه اصلی تحول تاریخ در دنیا دانست و بیان کرد: تمام انقلاب‌های دنیا تحت تأثیر انقلاب اسلامی ایران در حال وقوع است.

انقلاب اسلامی دین را از حاشیه به متن آورده است
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، تنها انقلابی است که دین را از حاشیه به متن آورده است، اظهار کرد: مسیر تاریخ با وقوع انقلاب اسلامی ایران تغییر کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، وقوع انقلاب اسلامی را تاریخ دیگری در جهان عنوان کرد و گفت: تاریخ جدید با پرچم داری اسلام به ویژه اهل بیت(علیهم السلام) رقم خورده است و اکنون بقیه مسلمان ایستاده‌اند.