استاد دانشگاه قرآن و حدیث گفت: خون امام حسین(ع) بسیاری از تردیدها را از بین برد و موجب شفاف سازی حقایق شد.

تاریخ خبر:
1391/08/30 10:52
اخبار اعضای پایگاه http://www.hadith.net
حجة الاسلام رفیعی با تاکید بر اینکه بسیاری از گرفتاری‌ها از جهل منشا می‌گیرد خاطرنشان کرد: جهل ممکن است نسبت به خالق، نسبت به خود، نسبت به استعدادها و نسبت به وظایف ما در قبال جامعه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع حدیث نت، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی یکشنبه شب(۲۸ آبان) در جمع زائران و عزاداران حسینی در حرم مطهر حضرت معصومه(س)‌ به تشریح ویژگی‌های امام حسین (ع) از زبان امام جعفرصادق(ع) پرداخت و اظهار کرد: رئیس مذهب جعفری در سخنی فرمودند حضرت سیدالشهدا(ع) قیام کرد تا جهل، شک و ضلالت را از بین ببرد.
وی با اشاره به اینکه ائمه معصومین(ع) از هر فرصتی استفاده می‌کردند تا مردم را آگاه کنند، تصریح کرد: بسیاری از اقدامات و تصمیم‌گیری‌ها از روی ندانستن و جهل انسان منشأ می‌گیرد.
استاد دانشگاه قرآن و حدیث، با اشاره به اینکه جهل لشکر کفر در کربلا از بت پرستان زمان حضرت ابراهیم(ع) بیشتر بود، اضافه کرد: امام حسین(ع) در صبح روز عاشورا خطاب به لشکر جهل فرمود «صبر کنید، حرف‌های من را بشنوید و سپس به وجدان خود مراجعه کنید و تصمیم بگیرید».
حجة الاسلام رفیعی با تاکید بر اینکه بسیاری از گرفتاری‌ها از جهل منشا می‌گیرد خاطرنشان کرد: جهل ممکن است نسبت به خالق، نسبت به خود، نسبت به استعدادها و نسبت به وظایف ما در قبال جامعه باشد.
وی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در کوفه مصیبت خواندند اما در شام بیشتر اهل بیت(ع) را معرفی کردند، تصریح کرد: مردم شام نسبت به حضرت علی(ع) و فرزندانش هیچ شناختی نداشتند و آگاهی‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در قیام‌های توابین، مختار و زید خود را نمایان کرد.
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه دلیل نماز نخواندن و عدم احترام به والدین از سوی جوانان را از روی جهل دانست و تصریح کرد: خداوند این همه نعمت داده است و اگر انسان نماز نخواند، بی معرفتی نسبت به خالق خود می‌کند.

حجة الاسلام رفیعی تدارک جنگ جمل و صفین را از روی جهل دانست و تصریح کرد: بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه ما نیز به دلیل زود قضاوت کردن، عدم بررسی مناسب و خوب فکر نکردن است که این موارد از جهل سرچشمه می‌گیرد.

وی با اشاره به ثواب بازگرداندن افراد به سمت خدا اظهار کرد: خداوند به حضرت داود گفت اگر مردم را جذب کرده و بنده‌ای را هدایت کنی ثواب آن از سال‌ها عبات بیشتر است.

استاد دانشگاه قرآن و حدیث، در مورد شک و تردید گفت: شک در مواردی خوب و گاهی اوقات هم بسیار نامناسب است که موجب سوءظن می‌شود.

حجة الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه برای جمع آوری سپاه عمر سعد در جامعه کوفه شک انداخت که حسین(ع) بر حق نیست و یزید خلیفه بر حق مسلمین است، تصریح کرد: اگر کسی در شک بماند خطرناک است و وسواسی عده‌ای از افراد منشأ شیطانی دارد زیرا مومن باید یقین و آگاهی داشته باشد.

وی اضافه کرد: خون امام حسین(ع) بسیاری از تردیدها را از بین برد و موجب شفاف سازی حقایق شد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در خصوص افتراها و تهمت‌هایی که عده ای از افراد در اوایل انقلاب به شهید بهشتی نسبت می‌دادند، خاطرنشان کرد: خون شهید بهشتی موجب شد تا عده‌ای از افراد به دلیل اشتباهی که در مورد وی از روی شک و تردید داشتند، توبه کردند.

حجة الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه برخی افراد مسیر باطل را طی کرده در حالی که فکر می‌کنند راه حق را رفته‌اند و این افراد در گمراهی هستند، تصریح کرد: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه داروی انحراف، کفر، نفاق و ضلالت را قرآن دانسته است.