هشتمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران

تاریخ خبر:
1395/06/01 10:33
نشست ها، همایش ها، گردهمایی.. منبع : ایران کنفرانس
هشتمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران اسفند ماه سال جاری برگزار می گردد
محورهاي همايش

الف) مفهوم، معنا و نقش آموزش و یادگیری مداوم در نظام های آموزشی

-آموزش و یادگیری مداوم به عنوان یک مفهوم و ایده

-شناخت مفاهیم زیر مجموعه و شبکۀ مفهومی آموزش و یادگیری مداوم

-ابعاد آموزش و یادگیری مداوم

-تحول در مفهوم آموزش و یادگیری مداوم

-مؤلفه ها و ماهیت آموزش و یادگیری مداوم از منظر فلسفی (مکاتب، فلاسفه)

-رویکرد های اخلاقی و ارزشی به آموزش و یادگیری مداوم

-رویکرد های انتقادی به آموزش و یادگیری مداوم

-رویکرد های فمنیستی به آموزش و یادگیری مداوم

-رویکرد های ابزاری و انسانی به آموزش و یادگیری مداوم

رویکردهای فلسفه شرق به آموزش و یادگیری مداوم(صابئین مندایی، زرتشتی، هندوییسم و بودیسم و ...)

-ماهیت دانش و آموزش و یادگیری مداوم

-آموزش و یادگیری مداوم از نگاه پست مدرن

-آموزش و یادگیری مداوم : زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی

-آموزش و یادگیری مداوم و توسعه دموکراسی و بهبود جامعه (شهروندی دموکراتیک)

- آموزش و یادگیری مداوم و جامعه یادگیرنده

-فلسفه اسلامی و آموزش و یادگیری مداوم

-آموزش و یادگیری مداوم، مقایسه تجارب کشورها و دانشگاه های مطرح جهان

-چارچوب های نظری (تئوریک) درآموزش و یادگیری مداوم

-نسبت آموزش و یادگیری مداوم و بازجامعه پذیری

-سواد اطلاعاتی و آموزش و یادگیری مداوم

- فلسفۀ اخلاق، آموزش ارزشها و آموزش و یادگیری مداوم

-زنان، آموزش و یادگیری مداوم و اشتغال



ب) نسبت فلسفه تعلیم و تربیت با آموزش و یادگیری مداوم

- تبیین ابعاد معرفتی آموزش و یادگیری مداوم

-تحلیل و بررسی ارتباط نظریه ها و رویکرد های فلسفی (لیبرالیسم، پیشرفت گرایی، پایدارگرایی، انسانگرایی، رادیکالیسم و ...) با آموزش و یادگیری مداوم

-آموزش و یادگیری مداوم و فرایند های تربیتی (نقش مدرسه، ساختار های آموزشی، یادگیری، تدریس، رابطه معلم - دانش آموز، برنامه درسی، تربیت معلم و ...)

- همکاری های علمی و بین المللی در آموزش و یادگیری مداوم (نقش سازمان های بین المللی نظیر یونسکو، کمیسیون همکاری های اقتصادی اروپا و ...)

-ارزشهای مشوق آموزش و یادگیری مداوم

-نظریه های یادگیری و تدریس و آموزش و یادگیری مداوم

-سبک های یادگیری و آموزش و یادگیری مداوم

-روش شناسی پژوهش در بافت آموزش و یادگیری مداوم

-نقادی رویکردهای مطرح در آموزش و یادگیری مداوم

-دلالتهای آموزش و یادگیری مداوم برای نظریه (خط مشی) و عمل آموزشی(پداگوژی) در ایران

-تأملاتی بر تجارب عملی در باب آموزش و یادگیری مداوم در ایران و جهان



ج) ترسیم چشم انداز مطلوب آموزش و یادگیری مداوم در ایران از منظر فلسفه تعلیم و تربیت

- بررسی زیر ساخت های نظری و اسناد پشتیبان آموزش و یادگیری مداوم در کشور

- جریان های فکری- فلسفی الهام بخش برای ایجاد نظام آموزش و یادگیری مداوم در ایران

- نقش رشته فلسفه تعلیم و تربیت در احصای مبانی نظری آموزش و یادگیری مداوم در کشور

-جایگاه آموزش و یادگیری مداوم در سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش

- تحلیل نظری چالش ها و موانع پیش روی آموزش و یادگیری مداوم در کشور

- نقش فیلسوف تعلیم و تربیت در تبیین آموزش و یادگیری مداوم

- پژوهش تربیتی و آموزش و یادگیری مداوم



د) نقد، ارزیابی و بازسازی آموزش و یادگیری مداوم در عمل

- نقش نهاد های رسمی و غیر رسمی در تحقق آموزش و یادگیری مداوم (کتابخانه ها، مدارس، نهاد ها و انجمن ها)

- شبکه های جهانی وب و ترویج آموزش و یادگیری مداوم

- مطالعات تطبیقی در آموزش و یادگیری مداوم

- نقش آموزش عالی در آموزش و یادگیری مداوم

- دین و آموزش و یادگیری مداوم

- آموزش و یادگیری مداوم و آموزش و پرورش حرفه ای

- سازوکارهای مولد آموزش و یادگیری مداوم به عنوان یک هدف بلند مدت

- طراحی موقعیت های یادگیری در پارادایم آموزش و یادگیری مداوم

- بررسی گستره ی حوزه عمل آموزش و یادگیری مداوم در:

- دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی

-صنایع(شرکت ملی نفت، پتروشیمی، فولاد،شرکت ملی حفاری)

-مناطق آزاد اقتصادی(اروند، ارس،کیش، قشم)

-علوم پزشکی

-سازمان ها و دستگاه های اجرایی،نظارتی،انتظامی
محورهاي همايش
برگزار كنندگان: دانشگاه شهید چمران اهواز . انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران .
قطب آموزش مداوم.
---------------
تحت حمایت اطلاع رسانی وب سایت ایران کنفرانس
مهلت ارسال چكيده مقالات: 30 شهریور 1395
مهلت ارسال متن كامل مقالات: 20 آبان 1395
تاريخ برگزاري همايش: 4 و 5 اسفند 1395
سايت همايش: pesi8.scu.ac.ir
تلفن تماس دبيرخانه: 33360609
آدرس دبيرخانه: اهواز- دانشگاه شهیدچمران- دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی- گروه علوم تربیتی
محل برگزاري: اهواز - دانشگاه شهید چمران اهواز