پیگیری تبلیغ دین در فضای مجازی

تاریخ خبر:
1391/07/27 10:10
اخبار اعضای پایگاه http://www.dte.ir
معاون فرهنگی تبلیغی دفترتبلیغات اسلامی با اشاره به ضرورت پیگیری تبلیغ در فضای مجازی گفت: امروز کمتر کسی در سطح جامعه جهانی دیده می شود که از رسانه استفاده نکند و در فضای مجازی وارد نشود وبراین اساس طلاب ومبلغان نیز باید از این فضای ایجاد شده برای تبلیغ نوین بهره بگیرند

به گزارش روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین زادهوش در مراسم معارفه روسای ادارات کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین با اشاره به فرارسیدن 19 ذی القعده سالروزشهادت حضرت امام محمدتقی جوادلائمه(ع) تصریح کرد: در مطالعه زندگانی این حضرت می بینیم که این حضرت در بعضی اوقات از شدت مصائب و تنگی فضا، طلب مرگ می کردند و این نشان می دهد که در آن دوران اوضاع نابسمان بوده است.
وی افزود: شهادت حضرت سیدالشهدا(ع)، و امام مجتبی و پدربزرگوارشان اگرچه با سلاح بود اما هرچه به دوران ولادت و غیبت امام زمان(عج) تاریخ نزدیک تر شده ایم شرایط وفضا برای فعالیت امامان سخت تر وتنگ تر شده است.
معاون فرهنگی تبلیغی دفترتبلیغات اسلامی ادامه داد: با این اوصاف اگر کسی پرسید  چرا حضرت مهدی(عج) غیبت کردند و چرا خورشید تابان رفت جواب این است که سال های سال قبل از ولادت امام زمان هیچگونه آسایش وآزادی برای اولیای دین نبود تا جایی که حتی از حضور در وطن محروم بوده و شکنجه های روحی و جسمی را متحمل می شدند.
وی بیان داشت: حضرت امام جواد(ع) هم از این شکنجه مستثنی نبودند و وقتی ما این اوضاع را می بینیم به این نتیجه می رسیم که کینه ورزی، دشمنی و نقشه کشی های دشمن دارای سابقه بلندمت است و هرکس بخواهد الم توحید را بلند کند و توحید ناب را زنده کند با این خصومت ها مواجه خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین زادهوش با بیان اینکه اکنون در شرایط ویژه ای قرارداریم گفت: این مظلومیت و محرومیت، نبودن فضای آزاد برای کارکردن، قرن های متوالی نیاکان ما را رنج داده اما در همان فضای سیاه، بهترین کارها وسرمایه های علمی را نیاکان ما تولید کرده اند.
وی افزود: اگر چه در دنیای پرآشوب، پرحلیه و وپردشمن هستیم،خدای متعال یک حیات خلوت نسبی به ما عنایت کرده است و به خصوص ما که در یک نهادفرهنگی ودینی قرارگرفته ایم باید بدانیم که فرصت خوبی داریم و در صحنه امتحان هستیم واگر فرصت سوزی کنیم روسیاه خواهیم شد.
معاون فرهنگی تبلیغی دفترتبلیغات اسلامی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تغییر در ساختارهای ادارت کل معاونت فرهنگی تبلیغی اقدامی مبارک بود، تصریح کرد: امروز در تبلیغ علاوه بر تلبیغ سنتی که یک تبلیغ با تباروپیشینه موفق، تاثیرگذارو جدی است نیاز به فعالیت در عرصه های غیرسنتی هم دیده می شود.
وی افزود: نباید فراموش کرد که مطرح کردن تبلیغ نوین به جای تبلیغ سنتی غلط است زیرا نهادورسانه منبر یک رسانه مقدسی است که تا قیامت تاثیرخود را خواهد داشت و مبتنی براصول وارزش هایی است که حتی درجوامع کفرواجتماعات غیرانسانی نیز همین روش و تبلیغ چهره به چهره از سوی کسانی که داعیه داران توحید و نجات مردم هستند بدون پرداختن به زرق و برق های جانبی ادامه دارد.
معاون فرهنگی تبلیغی دفترتبلیغات اسلامی با اشاره به ضرورت پیگیری تبلیغ در فضای مجازی بیان داشت: امروز کمتر کسی در سطح جامعه جهانی دیده می شود که از رسانه استفاده نکند و در فضای مجازی وارد نشود وبراین اساس طلاب ومبلغان نیز باید از این فضای ایجاد شده برای تبلیغ نوین بهره بگیرند.