طلاب و مبلغین پا به عرصه فضا های مجازی بگذارند

تاریخ خبر:
1391/08/16 10:47
اخبار اعضای پایگاه http://www.hawzahnews.com
تبلیغ دین باید در فضای مجازی جایگاه خود را پیدا کند،طلاب و مبلغین نیز باید پا به عرصه فضا های مجازی بگذارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر سعید خزایی امروز درسلسله نشست های «آینده پژوهشی و چشم انداز های تبلیغات دینی در آینده درقم اظهارداشت: تبلیغ دین در عرصه های مجازی همچون فیس بوک و تویتر ، و شبکه های اجتماعی دیگر می تواند بالضروره مفید واقع شده و متخصصین دینی در این فضاها پاسخگویی هزاران شبهه باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) اضافه کرد: غفلت از فضا های مجازی اینترنت موجب رشد و گسترش ، ضددینی در فضای اینترنت و فرصت سوزی است.

معاون علمی مرکز کاربرد توسعه فن آوری های نوین بیان کرد: تخصص و فراگیری آن بعنوان یکی از راهکاری های اساسی ورود به فضا های مجازی به شمار می آید و کسانی که دارای علم دینی بوده و توانایی تبلیغ در عرصه های مختلف را دارند نباید از فضاهای موجود اینترنت و شبکه های اجتماعی غفلت داشته باشند.

مدیر اطلاع رسانی و خدمات علمی مرکز تحقیقات بنیادین گفت:  رساندن پیام دین با ابزار های به روز یکی از راه های بهره برداری صحیح از امکانات موجود است.

رئیس مرکز آینده پژوهی دانشگاه صنعتی مالک اشتر  در ادامه با بیان اینکه علوم دانش بنیان راه گشاست تصریح کرد: جامعه دانش بنیان باید تبلیغ و دانش بنیان را در خود ایجاد نماید و بهره گیری از دانش های روز برای بسط و گسترش تبلیغ استفاده کند.

دکتر سعید خزایی اضافه کرد: پیش بینی مسائل آینده و موضع گیری و برنامه ریزی های متناسب با آن صورت گیرد.

وی گفت: هنر کشف و شکل بخشیدن به آینده دانشی است که در بیش از 70 دانشگاه دنیا دارای کرسی می باشد.

عضو کمسیون فرهنگی مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در حال حاضر بیش از یک و نیم میلیارد نفر به اینترنت وصل هستند و با توجه به اینکه در آینده مردم به ویژه غربی‌ها باورهایشان را از رسانه‌ها می‌گیرند، وظایف ما تا حدودی مشخص می‌‌شود.

خزایی اظهار کرد: برخی از مواردی که در آینده‌‌پژوهی قابل پیش‌بینی است شامل سالخوردگی (در 30 سال آینده از هر چهار ایرانی یک نفر بالای 60 سال خواهد بود، مسئله گرم شدن زمین (زیر آب رفتن برخی کشورها مانند میانمار)، از هم پاشیدن خانواده‌ها (مثل انگلیس که 45 درصد خانواده‌ها یک نفره هستند، یا بیش از 40 درصد آمریکایی‌ها مجردند)، مشکل بچه‌های کلیددار و ... نشان از اهتمام داشتن به تبلیغات بروز و آینده نگری است.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: طلاب روحانیون به دو دلیل باید به مساله آینده پژوهی اهمیت ویزه ای را بدهند یکی اینکه خلق چشم انداز های مهم و الهام بخش و ابلاغ رسالت الهی برای مردم روی زمین و دوم اینکه تفکر سیاسی دینی خود را در فضاهای ارتباطی جهان گسترش دهیم.