چهارمین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران - خرداد 92

تاریخ خبر:
1391/08/21 11:05
اخبار اعضای پایگاه pesi4.um.ac.ir
سایت همایش: pesi4.um.ac.ir تلفن تماس دبیرخانه: 05118803567 آدرس دبیرخانه: مشهد، بلوار وکیل آباد، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، اتاق 125 محل برگزاری: مشهد- دانشگاه فردوسی مشهد- دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ایمیل: pesi4@um.ac.ir
محورهای همایشالف) جایگاه و نقش فلسفه تعلیم و تربیت در تحول نظام آموزش و پرورش

· مفهوم شناسی و ماهیت تحول از منظر فلسفی (مکاتب، اندیشه‌ها)

· تحلیل سیر تاریخی نظریه‌ها (پیشرفت‌گرایی، بازسازی‌گرایی، پایدارگرایی، بنیادگرایی، رویکرد اسلامی) و رویکردهای فلسفی سنتی و معاصر (ساختارگرایی و پساساختارگرایی، پراگماتیسم و نوپراگماتیسم، پدیدارشناسی و هرمنوتیک، فلسفه‌های تحلیلی، پارادایم پیچیدگی، و ...) در تحولات مفهومی در نظام آموزش و پرورش

· خط مشی‌های نظام آموزش و پرورش و رویارویی با مسایل و رویدادهای معاصر

(نظریه‌های جهانی شدن، فلسفه چند فرهنگی، گفتگو و تربیت، آموزش باز و تربیت برای گشودگی و مدارا، تربیت شهروند جهانی، خصوصی‌سازی تربیت، تربیت دینی و سکولار ...)

· فلسفه‌ی اسلامی و تحول در نظام آموزش و پرورش

· فلسفه فناوری و تحولات نظام آموزشی

(فناوری اطلاعات و تربیت، فلسفه علم، شبکه‌ای شدن روابط و تربیت، یادگیری مبتنی بر وب، و ...)

· رویکردهای اخلاقی و ایدئولوژیک به تحول نظام آموزش و پرورش

· (اخلاق حرفه‌ای، دین، آزادی، عدالت، انقلاب‌های اجتماعی، فرهنگ ایرانی و ...)

· تحول در مفهوم فرایندهای تربیتی

(کارکردهای تربیتی، ساختارهای آموزشی، یادگیری، تدریس، رابطه معلم- فراگیر، نظام مدرسه، برنامه‌ریزی درسی، تربیت معلم، و ...)

· امکان و وجوب تحول در آموزش و پرورش از دیدگاه اندیشمندان، فیلسوفان، و ...

ب) جایگاه و نقش فلسفه تعلیم و تربیت در برنامه‌های تحول در نظام آموزش و پرورش کشور و سایر کشورهای جهان

· زیرساخت‌های فلسفی اسناد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور

· تطبیق جایگاه فلسفه تعلیم و تربیت در تحول نظام آموزش و پرورش کشور با سایر کشورهای جهان

· فلسفه‌ی اسلامی و تحول در نظام آموزش و پرورش کشور

· رویکردهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و تحول در نظام آموزش و پرورش کشور

· همکاری‌های علمی و بین‌المللی و تحولات نظام آموزش و پرورش کشور

(نقش سازمان‌های بین‌المللی نظیر یونسکو، آیسسکو، یونیسف و سازمان بهداشت جهانی در تحولات نظام‌ آموزش و پرورش کشور)

ج) ترسیم چشم‌انداز تحولات آموزش و پرورش کشور از دیدگاه فلسفه تعلیم و تربیت

· جریان‌های فکری- فلسفی الهام بخش برای ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور

· رشته فلسفه تعلیم و تربیت و تحول در مبانی و بنیادهای نظری نظام آموزش و پرورش کشور

· تحلیل نظری چالش‌ها و موانع پیش روی تحول در نظام آموزش و پرورش کشور

· پژوهش تربیتی، نظریه پردازی و تحول در چشم انداز آینده نظام آموزش و پرورش کشور

· نقش فیلسوف تعلیم و تربیت در تحول آموزش و پرورش
محورهای همایش

برگزار کنندگان: دانشگاه فردوسی مشهد
انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران
مهلت ارسال چکیده مقالات: 25 آذر1391
مهلت ارسال متن کامل مقالات:
تاریخ برگزاری همایش: 8 و 9 خرداد 1392